سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دبی بهترین مکان برای شروع یک کسب وکار جدید

دبی این شهر لوکس با آسمان خراش های زیبا در گذشته ایی نه چندان دور یک بیابان خشک و بی  وعلف بود .در سال 1966 با کشف نفت حاکم وقت دبی از در آمد حاصل از فروش نفت به گسترش صنعت گردشگری پرداخت و در سال 1972 پروژه شکل گیری امارات متحده عربی شکل گرفت .جالب است بدانید قبل از کشف نفت ثروت اصلی دبی از راه صید و تجارت مرولرید بوده است.

اما اکنون با توجه به ثروت رو به رشد دبی، تجارت بین المللی، سرمایه گذاری و بازسازی مداوم توسط شرکت های دولتی، شرکت ها و نهادهای خصوصی، تعداد زیادی از بانک ها و شرکت های کارگزاری، حضور خود را در دبی ایجاد کرده اند. امارات متحده عربی هم مرکز  فناوری اطلاعات ارتباطات خاورمیانه (ICT)، پایگاه منطقه ای برای مارک های بین المللی فناوری و غول های جهانی رسانه های دیجیتال و همچنین پیشگام در خدمات هوشمند است.

دبی مدتها است که برای گردشگران و متخصصان به اقتضای داشتن چمنزارهای سبزتر در کشورش، یک مقصد محبوب است. تصمیم مهاجرت و تنوع بخشیدن به اقتصاد خود با سرمایه گذاری سنگین در زیرساخت های گردشگری و سیستم مالیاتی مناسب شرکت های بزرگ، دبی را به یکی از پنج منطقه رو به رشد در جهان تبدیل کرده است، در عین حال نفت نقش مهمی در افزایش اقتصاد پس از آن داشته است .

دبی مکانی برای شروع


در حال حاضر برای جذب سرمایه گذاران فناوری و کارآفرینان از سراسر جهان، شهر تبدیل به یک مرکز نوآوری و سرمایه گذاری برای مردم از سراسر جهان شده است.
پشتیبانی از نهادهای دولتی و نیمه دولتی – علاوه بر رشد انکوباتورها و شتاب دهنده ها مانند Turn8، ImpactHub و AstroLabs دبی – منجر به رشد این کشور شده است. در نتیجه، اکوسیستم تکنولوژی شهر رشد می کند. کارآفرینان مستقر در دبی، در سال 2016، 16،800 کسب و کار را راه اندازی کردند، با توجه به اتاق بازرگانی دبی، 9 درصد نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است.

کسب وکار جدید در دبی -asemari.irکسب وکار جدید در دبی -asemari.ir

 بیش از دو میلیارد نفر دبی را به  عنوان مقصد  برای شروع فناوری های جدید به دنبال دسترسی به بازارهای نوظهور  انتخاب کرده اند. دانی الاید، مدیرعامل و بنیانگذار راه اندازی فناوری Pixelbug (که متخصص در ساخت برنامه های پیشرفته افزوده پیشرفته برای مشتری های بزرگ مانند سونی و Proctor & Gamble است، می گوید که در حالی که این منطقه به طور سنتی برای نوآوری شناخته نشده است، سخت تلاش می کند تا این ادراک را تغییر دهد.

“وقتی این شرکت را در سال 2012 تاسیس کردم، یک جامعه فناوری بسیار کوچک و حتی جامعه کارآفرین کوچکتر وجود داشت. هیچ سرمایه گذاری واقعی و یا انجمن VC وجود نداشت. اگر می خواستید به یک کارآفرین تبدیل شوید، مجبور بودید مقدار سرمایه داری داشته باشید یا از یک خانواده بسیار ثروتمند آمده باشید.
“هیچ چیز مانند راه اندازی یک استارت آپ وجود ندارد که در آن شما می توانید سعی کنید و ایده های خود را از ابتدا راه اندازی کنید. در آن زمان، مسیر شغلی بسیار سنتی بود که در آن شما یا یک مهندس، دکتر یا وکیل شدید. او گفت که این گرایش در خاورمیانه بود.

“اما از آن زمان منطقه خیلی تغییر کرده است. بنیانگذاران موفق سابق، مانند فادی قندور و کمال حسن ، اکوسیستم های کارآفرینی را راه اندازی کرده اند که در شرکت های فعال شده با تکنولوژی سرمایه گذاری می کنند و برخی دیگر نیز موفق شده اند در مکان هایی مانند دره سیلیکون و این تخصص را به خانه می آورند. در نتیجه، کارآفرینان بیشتر به تشویق به کاوش و آزمایش ایده های خود می شوند .

کسب وکار جدید در دبی -asemari.irکسب وکار جدید در دبی -asemari.ir


در امارات، روند راه اندازی استارت آپ تا حد زیادی ساده شده است تا جایی که اکثر کارهای اداری اکنون می تواند به صورت آنلاین انجام شود. El-Eid نیز برای کمک به هزینه های ایجاد یک کسب و کار جدید پیشنهاد می کند که متخصصان فنی با توجه به منطقه باید به عنوان اولین گام در برنامه شتاب دهنده آینده دبی شرکت کنند. نامزدهای موفقیت آمیز این برنامه هزینه های رایگان، مسکن، یک فضای کاری متنوع اختصاصی و دسترسی مستقیم به مربیان را دریافت می کنند.نکته مهم  دیگر برای کسانی که می خواهند یک کسب و کار جدید در دبی  راه اندازی کنند این است که  کارآفرینان غیر مادری را قادر می سازد که مالکیت 100 درصد مالکیت شرکت را حفظ کنند در حالی که از مزایای مالی 50 ساله شرکت های بزرگ و مالیات بر درآمد نیز بهره مند می شوند.

در سراسر امارات متحده عربی و دبی برای همه شرکت ها و افرادی که به دنبال ایجاد یک کسب وکار جدید هستند، یک سرویس تشکیل خدمات با کیفیت بالا در سراسر امارات متحده عربی و دبی ارائه می شود. که راه حل های ما مطابق با نیازهای هر مشتری مشخص شده است و توسط مشاوران استراتژیک ارائه می شود .امارات متحده عربی راهکارهای شرکت های حرفه ای و مشاوره ای را برای کسب و کارهایی که مایل به تجارت و سرمایه گذاری بیش از مرزهای ملی خود هستند فراهم می کند.  ساختارهای پیچیده بین المللی شرکت ها و ترتیب خدمات بانکی برتر برای برآوردن نیازهای شرکت های تجاری و کارآفرینان بین المللی و ارائه دامنه گوناگون و متنوع خدمات مشاوره، برنامه ریزی مالی بین المللی، ساخت و سازهای سرمایه گذاری برای ایجاد کننده های کسب وکارهای جدید فراهم می شود .