سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چه کسانی به فشار چشم مبتلا می شوند

فشارچشم براثرفشارمایعی که درقسمت جلوی چشم است بوجود می اید.درقسمت جلوی چشم فضایی به نام اتاق قدامی وجود دارد که یک مایع همواره به آن وارد. واز آن خارج میشود واین مایع کارتغذیه بافتها رابرعهده دارد.

گاهی مقداراین مایع زیاد می شود .وخروج آن به کندی صورت میگیرد که به آن فشارچشم میگویند.این بیماری ممکن است باعث ابتلای بیماربه آب سیاه شود.این بیماری  درابتدا تاثیری دربینایی شماندارد ولی به مرور ووقتی درمان آن به تعویق بیفتد ممکن است به آب سیاه مبتلاشوید.وکم کم متوجه شوید بینایی تان ضعیف شده.

چه کسانی به فشارچشم مبتلا می شوند

کسانی که درتاریکی مطالعه میکنند درمعرض ابتلا به این بیماری  هستند.استفاده طولانی مدت از گوشی ولب تاب نیز باعث ایجادفشارچشم می شوند.زیرانوری هم که از این وسایل ساطع می شود نیز برای چشم مضراست .استرس وفشارعصبی نیزباعث فشاربرچشم می شود.

این بیماری  که به آن خستگی چشم نیزمیگویند به دلیل استراحت کم چشم است ووقتی شماساعتها به چیزی خیره میشوید احتمال اینکه به این بیماری مبتلا شوید زیاداست.این بیماری  باخارش وخشکی وقرمزی چشم همراه است.

برای کم کردن فشارچشم چکارکنیم

برای کم کردن فشارچشم پس ازاستفاده ازگوشی ولب تاب ویاهرچیزی .که چشم شمارا خسته میکند مدتی استراحت کنیدوچشمهایتان راببندید تااین خستگی رفع شود.

بارفع این خستگی خودتان به عینه می بینید که کارایی شمابیشترشده است.افرادی که دچارمیگرن میشوند نیز ممکن است به فشارچشم مبتلاشوندواین درد انها رابیشترمیکند.

چراکه بایدعلاوه بردردمیگرن دردچشم راهم تحمل کنند واین درد باتاری دیدودوبینی همراه است.مشکلات چشمی مانند دوربینی ونزدیک بینی هم اگر درمان نشوند نیز باعث ایجادفشارچشم میشوند .اینکه شمانتوانید نوشته های ریزی راکه پایین تلویزیون حک شده نتوانیدبخوانید.ولی سعی کنید باخیره شدن به تلویزیون انها رابخوانید این هم باعث فشارچشم میشود.

کسانی که به مدت طولانی از گوشی وکامپیوتراستفاده می کنند درمعرض ابتلابه فشارچشم هستندکسانی که به مدت طولانی از گوشی وکامپیوتراستفاده می کنند درمعرض ابتلابه فشارچشم هستند

فشارچشم درمان دارد؟

برای درمان این بیماری استفاده ازلب تاب وکامپیوتر راکمتر کنیدوبه حداقل برسانید.ویاسعی کنیدوقفه ایی بین استفاده از این وسایا ایجادکنیدتا چشمتان استراحت کند.

سعی کنید برای چندلحظه هم که شده به یک نقطه دیگرخیره شوید یاچشمتان راببندید.ورزشهای چشمی هم میتوانند مفیدباشند مانند نگاه کردن به بالا پایین وچپ وراست.درجایی که نورکافی وجود ندارد مطالعه نکنید سعی کنیدهمیشه درنورکافی مطالعه کنید.تابه فشارچشم مبتلا نشوید.

حدطبیعی فشارچشم چنداست

حدطبیعی فشارچشم بین 12تا21 میلی مترجیوه است.اگرفشار ازاین حدبالاتر برود بایدمنتظرعواقب خطرناک آن باشید .چراکه درمراحل پیشرفته این بیماری به اب سیاه تبدیل میشود البته همیشه این بیماری باعث ایجاد اب سیاه نمیشود .ولی همیشه این احتمال وجود دارد که باید ان رادرنظرداشته باشید.

درمان فشارچشم

درمراحل ابتدایی بیماری پزشک بادارو درمانی سعی میکند. فشارچشم راکم کند ولی درمراحل پیشرفته نیازبه جراحی بالیزر ولیزر درمانی است به سلامت چشمتان نیزمثل سلامت بقیه اعضای بدنتان اهمیت بدهید .به خواب وتغذیه خود برای سلامت چشم اهمیت بدهید.

ازموادغذایی که به سلامت چشم شماکمک میکند استفاده کنید.ازانتی اکسیدانها وویتامین A,E,C بیشتراستفاده کنید.کسانی که دیابت دارند ویادرخانواده سابقه این بیماری رادارند ویا سنشان بالاست.حتمابامراجعه به پزشک چشمشان رامعاینه کنند چراکه این افراد بیشتر درمعرض این بیماری هستند.

درمان خستگی چشم درطب سنتی

برای جلوگیری ازخستگی چشم ازنگاه کردن روی اجسام براق ونور زیادچراغ ونگاه مستقیم به خورشیدخودداری کنید.وقتی بدن شمادچارکمبود ویتامین ب میشود چشم شمادرمقابل نور شروع به اب ریزش میکند.

وگاهی اوقات درناحیه پیشانی درداحساس میشود.دراین صورت بایدویتامین آوب مصرف کرد.این ویتامینها درجگر اب هویج زرده تخم مرغ  سیب زمینی وجوانه گندم موجوداست.